Nuttige tips en mooie verhalen

Kordaat-Blog

  • Gast
    Hoe houd ik een dieet vol?Geregeld krijg ik de vraag hoe mijn dagelijkse voedingspatroon eruitziet. Geheel terecht rijzen deze vragen op bij onze atleten en omdat mijn antwoord op deze eigenlijk nietszeggende vraag onbevredigend blijkt, gaan zij opzoek naar een hopelijk meer bevredigend antwoord. Mijn “dieet” is namelijk ontzettend saai, en er zijn weinig mensen die hier met plezier aan zouden beginnen. Om je een beeld te geven van een gemiddelde dag:Vroege ochtend: – Een
  • Jan
    Drie fundamentals in het gewichtheffen: MobiliteitCoördinatieKracht Mobiliteit: Ik heb in de afgelopen jaren grote verbetering gezien bij mijn atleten in hun algehele mobiliteit mits zij daar consequent en met aandacht (zeg dagelijks) aan hebben gewerkt. Vanaf het begin maak ik duidelijk dat mobiliteit een belangrijke ‘fundamental’ is voor het bereiken van betere resultaten.  Tegelijk draagt het bij aan blessure-preventie binnen het gewichtheffen. De combinatie van veel hang-cleans en hang-snatches, waarmee telkens opnieuw de mobiliteit van het heupgewricht
  • Jan
    Waarom heb ik “honger”? Of eigenlijk zou de titel moeten zijn:‘Waarom eet ik meer en vaker dan ik nodig heb?’ Ik ga proberen jullie in het verkort uit te leggen waarom je honger hebt. Zo zijn er twee vormen, de eerste, oftewel: homeostatische honger is de vorm waarbij je lichaam aangeeft dat het energie nodig heeft, en deze verkrijgen wij door onze brandstoffen…voeding. Deze vorm is afgeleid van het woord ‘homeostase’, wat het proces is
  • Jan
    Full Body Krachttraining bij Kordaat World of Weights Academy! Op drie dagen in de week trainen we gericht op het sterker maken van het hele lichaam. Daarvoor krijg je training onder begeleiding van een ervaren krachttrainer. Elke maandagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend een Full Body trainingsuur waar jij echt sterker van wordt. Het kan van 7-8 uur of van 8-9 uur in de weightlifting ruimte! We gebruiken de compound bewegingen, geen geïsoleerde spiergroepen maar ketens van
  • Jan
    Weightlifting en wat het doet voor de CrossFit atleet. Zoals bekend bestaat CrossFit uit drie focus gebieden; Gymnastics (pull-ups, handstand variates, opdrukken)Enkelvoudige bewegingsstructuren/activiteiten (hardlopen, fietsen, roeien)Gewichtheffen (squats, cleans, snatch) In deze blog willen we ons even focussen op het gewichtheffen. Waarom is het gewichtheffen een belangrijk focus punt binnen CrossFit? Wat is er zo waardevol aan? Om die vraag te beantwoorden doen we even een stap terug en kijken naar de voordelen die we nastreven

Neem eens een kijkje

Vind ons op social media

Neem Contact op