Lift Heavy!!!

Kordaat Weightlifting academy

Olympisch Gewichtheffen

De primaire focus bij Kordaat Weightlifting Academy ligt op de twee Olympisch lifts, te weten:

  • De Snatch en
  • De Clean & Jerk
    De trainingen zijn erop gericht om in deze twee Olympische lifts zo goed mogelijk te worden. Dat doen we door het beoefenen van deze lifts als ook door aanvullende oefeningen die de techniek verder scholen dan wel zorgen voor krachtopbouw. Daarnaast is er ruimte voor Functional Training dat betekent, het verbeteren van de algehele mobiliteit, kracht en conditie. Van wezenlijk belang is ook de training van banden, pezen en de botstructuur om zo een geheel krachtig systeem te krijgen dat de trainingsbelastingen aan kan. We hebben nooit haast maar zijn wel vasthoudend!

Vanaf mei 2020 hebben we World of Weights binnen de muren van Almere Stad, in nauwe samenwerking met WOW  starten we met:  de Kordaat Weightlifting Academy!

Kordaat Weightlifting Academy staat voor,

  • KWA is een performance gym, waar atleten (mannen en vrouwen) samen komen om hun skills in het Olympisch Weightliften te vergroten,
  • KWA staat voor gezond en vitaal,
  • KWA staat voor ‘no excuses’ en fun,
  • KWA waar mensen zich onderdeel van een ‘familie’ voelen,
  • KWA staat voor positief, elkaar helpen en ondersteunen,
  • KWA kent een ‘garage-gym’ atmosfeer,

De focus ligt op het proces niet op het resultaat, wat iemand kan is niet belangrijk wat iemand aan inzet toont wel!

Bij Kordaat Weightlifting Academy kun je de Reguliere trainingen volgen en er is ook ruimte voor Open trainingen alsmede ruimte voor Personal Training. Alle atleten met een gezonde dosis werkinstelling zijn meer dan welkom bij Kordaat Weightlifting Academy. Zij dragen bij aan de positieve ‘gymsfeer’ en dat hebben we graag!,

VEEL GESTELDE VRAGEN:

In het Beginnersprogramma is iedereen startend. Er wordt lesgegeven aan de gehele groep tegelijk en als er wordt geoefend krijg jij waar nodig individuele aandacht. In een groep zitten maximaal 12 deelnemers en er wordt bij de techniekscholing vaak gewerkt in tweetallen. Dit geeft jou ook de nodige rust tussendoor en door te kijken naar elkaar leer jijzelf ook hoe jij nog beter kunt bewegen. Daarnaast is het gewoon ook hartstikke gezellig en motiverend.

Geen probleem. Het Beginnersprogramma is bedoeld voor zowel getrainde en ongetrainde deelnemers die kennis willen maken met gewichtheffen. In de lessen wordt er rekening gehouden met alle niveau’s dus ook die van jou. Meedoen is dus ook voor jou mogelijk en waar nodig worden de oefeningen vereenvoudigd aangeboden.  

Jazeker, iedereen kan gewichtheffen. Het Beginnersprogramma is juist bedoeld om kennis te maken met deze sport en trainingsmethodiek. Jij gaat ontdekken waar je sterke punten liggen maar ook waar je zwakkere punten liggen. Juist het sterker maken van die zwakkere punten maakt dat jij je fitter en energieker gaat voelen. Gewichtheffen is een zeer complete sport en kan je vele jaren uitdagen om het beste uit jezelf te halen. Begin en ervaar.

De totale duur is 8 weken en dus 8 trainingen.  Uiteraard komen de Snatch en de Clean & Jerk uitgebreid aan bod! Elke training leer jij verder 1-2 fundamentals aanvullend voor het gewichtheffen. We kennen oefeningen die bedoeld zijn om jou kracht mee op te bouwen, we hebben oefeningen die helpen je mobiliteit te verbeteren en we hebben oefeningen die bijdragen aan een juiste techniek voor het Snatchen en Clean & Jerken. In 8 weken krijg jij zo de belangrijkste fundamentals voor het gewichtheffen aangeleerd.  Aan het eind van deze 8 weken ben jij een stuk fitter en heb je veel geleerd. Ook kun jij dan probleemloos instappen in de reguliere trainingen van de Weightlifting Academy.

Jij hebt een traingstijd van 1,5 uur tot je beschikking (18-19:30). De training bestaat, na een algemene opwarm activiteit, uit het beoefenen van 1-2 fundamentals van het gewichtheffen. Bijvoorbeeld de backsquat en de overhead press. We behandelen met jou de eindvorm en eventuele tussenstappen om daar te komen. Na deze intensieve leerfase ga jij ook nog even intensief aan het werk. Met eenvoudige oefeningen dagen we jou mindset en lichaam nog even uit om het maximale te geven. Nadien sluiten we de training met jou af middels een cooling down.  Zo leer jij elke training veel en heb je dus een work-out ook! Mooi he 😉

Het beginnersprogramma kan prima worden gecombineerd met andere sporten. Wist je dat in veel wedstrijdsporten  het olympisch gewichtheffen vaak als krachtonderdeel wordt toegevoegd vanwege de zeer positieve effecten van deze explosieve sport. Daarbij is het beginnersprogramma niet zo intensief dat het je andere sportbeoefening in de weg gaat zitten. Wil je toch eerst even overleggen, neem dan even contact op en mail naar contact@worldofweights.nl

Gewichtheffen is een vorm van krachttraining gecombineerd met techniek en coördinatie. Het is bekend dat krachtsport jou botten en jou spierstelsel versterkt. Door de weerstand van gewichten (langzaam opgebouwd over een langere periode) past het lichaam zich aan en worden jouw botten, banden, pezen en spieren sterker en elastischer. Gewichtheffen, mits goed geschoold en opgebouwd, kan een zeer goede ondersteuning zijn van jouw gezond, vitaal en actief leven. 

Gewichtheffen is een technische sport. Om jou deze sport en de fundamentals goed aan te leren nemen we graag de tijd. In 1,5 uur kunnen we jou en de anderen voldoende aandacht geven en krijg jij de tijd om voldoende goed te oefenen. Herhaling is belangrijk en zo zul jij niet alleen nieuwe fundamentals gaan leren maar ook de reeds in vorige trainingen behandelde fundamentals herhalen. En je gaat elke training afsluiten met een work-out zodat jij ook nog een stevige trainingsprikkel krijgt. Na 8 weken kun je probleemloos instappen in de reguliere trainingsuren. de Weightlifting Academy  nodigt je daar natuurlijk graag voor uit.

De reguliere trainingen vinden plaats op maandag, woensdag en vrijdag en nemen ongeveer 90 minuten in beslag. Deze trainingen zijn erop gericht om jou beter te maken in gewichtheffen. Er zijn drie belangrijke aspecten waarop jij je zult gaan ontwikkelen, coördinatie, mobiliteit en (snel)kracht. Gewichtheffen is een zeer complete sport en om vooruitgang te behalen zullen alle drie aspecten moeten verbeteren. Daar zal dus gericht op worden getraind.

Gewone sportkleding waarin jij je goed vrij kunt bewegen is prima. Stevige schoenen, zoals crossfit schoenen zijn belangrijk. Loopschoenen zijn minder gunstig omdat die te veel absorberen en daardoor te zacht zijn voor gewichtheffen. Bij het toenemen van de gewichten heeft het de voorkeur om echte ‘lifters’ aan te gaan schaffen. Doe dat eventueel in overleg met je coach.

Jazeker, iedereen volgt hetzelfde programma. Dat programma doe je wel op je eigen niveau van kracht, mobiliteit en coördinatie. De coach zal je daarop instrueren. Het is niet ingewikkeld en na een aantal trainingen wordt dat je tweede natuur! Na verloop van tijd zal duidelijk worden waar jij specifiek extra aandacht op moet leggen, die accenten kunnen we binnen het programma, dat we allemaal doen, prima leggen. Daarmee doen we samen hetzelfde, en dat motiveert, terwijl we tegelijk jou persoonlijke accenten benadrukken voor de voor jou kritische onderdelen.

Het programma van de dag staat op het bord en nemen we aan het begin van de training kort door. Naast de feitelijke opsomming van oefeningen en sets en reps heeft elke training een specifiek doel. Dat wordt bij het bespreken van het programma met jou doorgenomen zodat helder is wat we die dag uit de training willen halen. Soms is dat echt knallen voor maximaal resultaat op een andere dag is het veel meer focus op correcte uitvoering van techniek.

Een trainingsblok bestaat uit 4 weken. Binnen een trainingsblok werken we toe naar een piekmoment. Dat piekmoment is jou test (of Compete) om het effect van de afgelopen 4 weken te zien. Jij gaat dan je nieuwe PR’s neerzetten die weer de basis gaan vormen voor de volgende cyclus. Ook is het voor mij als coach een belangrijk moment om te leren hoe jij hebt gereageerd op de trainingen van de afgelopen 4 weken en welk vervolg we moeten gaan geven. Zo komen we samen in een cylcus van trainen, leren en aanpassen. De trainingsprincipes zijn algemeen maar hoe jij daarop reageert is specifiek, dat gaan we steeds beter leren en daardoor maximaliseren. Heb je er al zin in 🙂

Gewichtheffen is in theorie niet moeilijk. Leer de bewegingen, wordt voldoende mobiel en wordt heel sterk en zie daar je lift steeds meer gewicht….. In de praktijk is dat een boeiend samenspel van meerdere factoren. Bij Kordaat Weightlifting Academy hanteren we de Practice-Train-Compete methodiek. Dit is een cyclus die je steeds opnieuw doorgaat. Elk nieuw gewicht dat je nog niet eerder hebt gedaan vraagt opnieuw oefenen van de beweging met dat gewicht (Practice) en vervolgens moet dat worden getraind (Train) en als laatste moeten we dat testen (Compete) om te weten wat goed is gegaan en wat beter kan. Dit is een continue cirkel van verbeteren.

Gewichtheffen gaat je veel brengen, het is een hele complete sport waarbij coördinatie, mobiliteit en (snel)kracht samen moeten worden gebracht om voortgang te boeken. Door elke cyclus af te sluiten met een Compete of Test moment kunnen we bepalen hoe effectief het trainingsblok voor jou is geweest. Dat geeft inzicht op basis waarvan we het volgende blok in kunnen gaan. Indien je het leuk vindt en jij jezelf ook wel eens wil toetsen op een wedstrijd dan zou dat het ultieme meetmoment kunnen zijn (Compete) om te laten zien waartoe jij inmiddels in staat bent. Door elke cyclus al zo te werken kun jij, als je dat wilt, makkelijk die next step maken. Meten is weten en zo is je progressie heel duidelijk vast te stellen.

JA, dat kan. Het liefst zien we de Open Space trainingen als een extra optie voor jou om aan bepaalde skills te werken of een extra krachttraining te doen. Dit als aanvulling op de reguliere trainingen waar je het Kordaat Weightlifting Academy trainingsprogramma volgt. Maar ja, de Open Space trainingen zijn ook te plannen als je nog graag je eigen programma doet. Daarnaast is het gewoon ook hartstikke gezellig en motiverend om met meer gelijkgestemden te trainen.

Heel goed ja. Indien je niet op een reguliere training aanwezig kunt zijn, hetzij structureel, hetzij zo nu en dan, dan kun je die training alsnog inhalen middels een Open training. Uiteraard is er geen trainingsles, zoals bij de reguliere trainingen maar er is altijd een coach aanwezig die jou graag helpt. Het programma dat je hebt genist is altijd voor jou beschikbaar.

Jazeker, iedereen mag extra trainen. Het kost je een credit van je abonnement of van je 10 rittenkaart als je een open training boekt en je hebt dan tussen 18:00 en 20:00 uur de tijd om je training te komen doen. Er is sowieso altijd een coach aanwezig.

Ook dat is mogelijk. Vanuit de weightlifting Academy willen we wel vaststellen dat je weet wat je doet en bepalen dat je zelfstandig aan de slag kunt. Als we je dus niet kennen van de Reguliere trainingen of van het Beginnersprogramma dan doen we een intake om je skills etc te kunnen beoordelen. Als we dan samen tot de conclusie komen dat je prima in de Open trainingen aan de slag kunt dan is het dus OK. Wil je van deze optie gebruik maken, plan dan eerst een proefles in, dan kunnen we samen aan de slag.

Neem contact op met Jan Witteveen of Sean da Silva, info@kordaatcrossfit.nl

Neem contact op met Jan Witteveen of Sean da Silva via weightlifting@kordaatcrossfit.nl

-Proefles-

Vraag nu een gratis proefles aan door je gegevens achter te laten! Wij nemen snel contact met je op om het in te regelen!

-Proefles Gewichtheffen-

Professioneel opgeleid

Weightlifting Trainers

Jan Witteveen

Jan Witteveen

Afkomstig uit Friesland en opgeleid op het CIOS en de ALO. De focus van Jan ligt op presteren, het beste uit jezelf halen, doelgericht beter worden, gewoon meedoen is al snel saai, met een doel voor ogen wordt het zoveel interessanter. Of dat doel nu is om aan wedstrijden mee te doen of jezelf te verbeteren in het Olympisch gewichtheffen maakt niet uit. Als er maar een richting is. Als trainer/coach van World of Weights heeft Jan met zijn team al in het eerste jaar aansprekende resultaten weten te behalen. Olympisch gewichtheffen is een uitdagende sport want het vraagt een combinatie van mobiliteit, techniek, kracht en een mentale doorzetting die elke atleet uitdaagt het maximale uit zichzelf te halen, of niet.. en dat is dan ook OK. Kom meedoen en daag jezelf uit! Cios, ALO, Gecertificeerd gewichtheftrainer, turncoach, schaatsrainer ea. en zeer ervaren wedstrijd atleet.

Trainer

Sean DaSilva

Sean is afkomstig uit Zuid-Afrika, engels sprekend, en is een paar jaar geleden naar Nederland gekomen. Al sinds jaar en dag beoefent Sean CrossFit, en heeft het zelfs in 2012 tot de Individuele CrossFit Regionals geschopt, en in 2013 met zijn team. Sean heeft een oprechte passie om het maximale uit mensen te halen, niet alleen fysiek, maar ook zeker op mentaal vlak. Coachen zit Sean in het bloed, en zijn aandacht voor details is als geen ander. Sean is daarnaast een bedreven Olympisch gewichthef coach. CrossFit Level 1 // CrossFit Level 2 // CrossFit Olympic Weighlifting // HFPA Personal Trainer and Sports Conditioning Coach // BA Sport Psychology (University of Johannesburg)

Wat vinden mensen van ons

ervaringen

quote-2

Jan is een zeer enthousiaste en betrokken trainer bij zijn atleten. Zijn enthousiasme voor de sport heeft voor mij het plezier in weightlifting/powerlifting enorm gestimuleerd. Jan heeft mij over de afgelopen jaren op maat gemaakte trainingsadviezen gegeven waardoor ik enorme sprongen heb mogen maken in de toename van kracht en verbetering van mijn techniek.

Stefan

Weightlifter

quote-2

‘ Sean is een coach die er voor zorgt dat je, ook in een groep, gezien wordt en je veel feedback geeft waar je mee verder kan. Hij kijkt verder dan het geen wat  hij ziet maar denkt door en denkt ook vooral met je mee. Kwaliteit van bewegen staat voorop, maar ook vooral hoe hij die kwaliteit bij jou als individu eruit kan halen’

Isabelle

Weightlifter/Crossfitter

quote-2

Jan is een zeer betrokken trainer. Hij geeft je met veel persoonlijke aandacht veel tips & tricks en motiveert je het uiterste uit jezelf te halen. Ik ben enorm vooruit gegaan en mede door Jan’s enthousiasme weightliften nóg leuker gaan vinden!

Armand

Weightlifter

Neem eens een kijkje

Vind ons op social media

Neem Contact op